Doel behaald, presentatie niet meer nodig

 In Blog

Overtuig je publiek zonder presentatie
“Bij het zien van mijn Storyboard concludeert het MT direct dat het niet nodig is om deze presentatie nog te geven, omdat ze zo al overtuigd zijn en mee willen werken. Ze vinden het zonde om te wachten tot na de MT dag. Dus doel behaald :-).”

Zo luidde het zonnige mailtje van een deelnemer aan onze training Een IJzersterk verhaal. De tweede dag moest nog komen, maar het Storyboard dat ze op de eerste dag maakte was al genoeg om haar managers te overtuigen.

Precies genoeg
Een goed storyboard is een logisch geordend schema waarin je de structuur van je verhaal kort en bondig vastlegt. Het is concreet en overzichtelijk en houdt rekening met wat jouw publiek al weet en gaat precies in op wat ze nodig hebben om een onderbouwd besluit te kunnen nemen. Het is een prima opzet om te gebruiken als je een presentatie gaat maken die je vervolgens ‘live’ geeft.

Afgelopen met volgepropte presentatiemiddagen!
Maar is die altijd wel nodig? Zou het niet geweldig zijn als elke ‘live’ presentatie iets wezenlijks toevoegt aan de gezamenlijkheid, aan de besluitvorming en een gebeurtenis is die steeds weer positief verrast. Wat ons betreft is het afgelopen met de middagen die volgepropt zitten met presentaties over grote en kleine onderwerpen waar de ontvangers op een bepaald moment gewoon te moe zijn om ze nog goed te beoordelen. Tegelijk zit niemand natuurlijk te wachten op de terugkeer van de memo-cultuur, waarbij een lijvig document een lange weg aflegt langs vele managers. Dus wat dan?

Dat schiet op!
Voor zulke gevallen is er het Storyboard. Helder gerangschikte en concreet verwoorde ideeën die voor een klein publiek zonneklaar kunnen maken waarom iets een goed plan is of wat er gedaan moet worden. Lekker snel, zonder tekort te doen aan de inhoud. Kijk, dat schiet op!

Hoe leg je een probleem helder uit aan je publiekTeken je argumentatie uit en krijg grip op je verhaal
X
X