Een krachtige pitch voor een prachtige stichting

oktober 13, 2017

Eens in de zoveel tijd worden we benaderd door de mensen achter een goed doel met de vraag of we kunnen helpen met hun verhaal. Zo ook vorige maand, door Hanneke Ouwehand van Stichting Haut Atlas. Hanneke runt een huis in Marrakesh waar jonge meiden uit het Atlas gebergte een veilig en stimulerende thuishaven vinden om vanuit daar naar school te gaan. De meiden komen uit arme gezinnen die te afgelegen wonen en te weinig middelen hebben om hun kinderen te laten studeren. Met haar stichting en het huis biedt Hanneke de meiden en hun gemeenschap de kans op een nieuwe toekomst. Op dit moment wonen er in het huis 27 meiden en staan er velen te popelen om in te trekken. En dus is Hanneke op zoek naar extra financiële steun. Zij wil met een overtuigend verhaal aankloppen bij diverse fondsen.

Op zoek naar een krachtige pitch

Maar hoe vertel je een verhaal als je op zoek bent naar steun en financiële middelen? Wat is er voor nodig om een Fonds te overtuigen van jouw missie? Met onze methode maakten we samen met Hanneke een helder opgebouwd verhaal. We verplaatsten ons in haar publiek en zetten alle argumenten op een rij: Waarom de meiden steun verdienen én waarom het doel van de Stichting goed aansluit bij de doelen van het fonds. Zo creëerden we een gemeenschappelijke basis om op te bouwen. En ruimte om in dialoog te gaan.

De kracht van beeld, raak hoofd en hart

Om het verhaal extra kracht bij te zetten kozen we vervolgens voor een visuele presentatievorm. Door naast feiten en cijfers ook de menselijke kant van het verhaal in beeld te brengen, de meiden en hun enthousiasme (zie hieronder), creëerden we beleving en zorgden we voor directe betrokkenheid. Het eindresultaat was een voelbaar verhaal.

Op dit moment bereidt Hanneke zich voor op haar pitch bij een fonds. We wensen haar veel succes!

Meer lezen
Meer inspiratie?

Laat je inspireren

Ontvang onze nieuwsbrief