Inspireer met storytelling

Wil je leren hoe je mensen verbindt met verhalen? Wil je mensen raken, waarschuwen of iets leren?
Maak dan je eigen verhaal!

Ontdek de vijf verhalen die je moet kunnen vertellen

Verhalen vertellen. We doen het al zolang de mens leeft. Rond een kampvuur met vrienden. Aan tafel met familie. Bij de koffieautomaat op kantoor. Een verhaal is een krachtig instrument, ook op het werk. Want verhalen zijn leerzaam, verbinden en maken enthousiast.

Met een goedgekozen verhaal kun je mensen bijvoorbeeld waarschuwen door te vertellen over je eigen fouten en vergissingen. En daar kunnen anderen weer van leren.

Lees meer >


Als je deelneemt aan deze training heb je jouw eigen doelen. Misschien wil je stakeholders enthousiast maken over een nieuwe dienst, medewerkers meekrijgen bij de samenvoeging van twee afdelingen, weerstand overwinnen bij de overname van een nieuwe partij, collega’s inspireren over de richting van de afdeling. Allemaal momenten waarbij het van belang is om een verhaal in te kunnen zetten en te vertellen. En niet zomaar een verhaal. Een persoonlijk en inspirerend verhaal.

In onze storytelling training werken we in kleine groepen van maximaal zes deelnemers. Op deze manier creëren we een setting waarin iedereen optimaal kan experimenteren met het maken en vertellen van een eigen verhaal.

<

In deze training leer je:

Vijf verschillende typen verhalen te maken
Het juiste verhaal op het juiste moment in te zetten
Je eigen verhaal te maken
Welke ingrediënten een verhaal inspirerend maken
Een verhaal te vertellen
Aandachtig te luisteren en te ervaren wat aandachtig luisteren met je doet
Kosten
De kosten van de training zijn €675,- exclusief BTW.
Wanneer?
De eerstvolgende uitvoering is op:
Wil je liever met je team aan de slag? Een in-company uitvoering is ook een mogelijkheid. Neem voor vragen of meer informatie contact op met Sarannah of Yolanda via 020-428 95 50.

Ervaringen van
onze deelnemers

“I’ve gained more awareness of the type of story that you can tell, and the elements involved in constructing each kind of story. Stories interweaving individuality, emotions and personal experiences had the greatest impact and inspired the highest engagement of both the speaker and listener, even those dealing with technical subjects.”
Carmen Stevens-Levert, CompaNanny
“Ik heb geleerd en gevoeld wat de kracht is van een goed ‘Who am I’ verhaal: dat je publiek veel meer voor je open staat als je iets persoonlijks deelt. Het lukte me om mijn publiek mee te nemen in mijn passie voor procesoptimalisatie door terug te blikken naar mijn vroegere bijbaantje in een snackbarkeuken.”
Astrid van Leeuwen, Amsterdam UMC, VUmc