Inspireer met storytelling

Wil je tot de verbeelding spreken? Wil je mensen raken, waarschuwen of iets leren?
Vertel dan je eigen verhaal!

Ontdek de vijf verhalen die je moet kunnen vertellen

Verhalen vertellen. We doen het al zolang de mens leeft. Rond een kampvuur met vrienden. Aan tafel met familie. Bij de koffieautomaat op kantoor. Een verhaal is een krachtig instrument, ook op het werk. Want verhalen zijn leerzaam, verbinden en maken enthousiast.

Met een goedgekozen verhaal kun je mensen bijvoorbeeld waarschuwen door te vertellen over je eigen fouten en vergissingen. En daar kunnen anderen weer van leren.

Lees meer >


Als je deelneemt aan deze training heb je jouw eigen doelen. Misschien wil je stakeholders enthousiast maken over een nieuwe dienst, medewerkers meekrijgen bij de samenvoeging van twee afdelingen, weerstand overwinnen bij de overname van een nieuwe partij, collega’s inspireren over de richting van de afdeling. Allemaal momenten waarbij het van belang is om een verhaal in te kunnen zetten en te vertellen. En niet zomaar een verhaal. Een persoonlijk en inspirerend verhaal.

<

In deze training leer je:

Vijf verschillende typen verhalen te maken
Het juiste verhaal op het juiste moment in te zetten
Je eigen verhaal te maken
Welke ingrediënten een verhaal inspirerend maken
Een verhaal te vertellen
Aandachtig te luisteren en te ervaren wat aandachtig luisteren met je doet
Kosten
De kosten van de training zijn €550,- exclusief BTW.
Wanneer?
De eerstvolgende uitvoering is op:
Wil je liever met je team aan de slag? Een in-company uitvoering is ook een mogelijkheid. Neem voor vragen of meer informatie contact op met Sarannah of Yolanda via 020-428 95 50.

Ervaringen van
onze deelnemers

“Ik ben nu bewuster van het type verhaal dat je kan vertellen en van de elementen waaruit je elk verhaaltype opbouwt. Verhalen waar eigenheid, emoties en persoonlijke ervaringen in verweven waren, hadden de grootste impact en maakten het meeste los bij zowel spreker als luisteraar. Zelfs als het verhaal een technisch onderwerp had.”
Carmen Stevens-Levert, CompaNanny
“Ik heb geleerd en gevoeld wat de kracht is van een goed ‘Who am I’ verhaal: dat je publiek veel meer voor je open staat als je iets persoonlijks deelt. Het lukte me om mijn publiek mee te nemen in mijn passie voor procesoptimalisatie door terug te blikken naar mijn vroegere bijbaantje in een snackbarkeuken.”
Astrid van Leeuwen, Amsterdam UMC, VUmc