Piramidale Presentaties bij KPN: al jaren een must go training voor projectleiders en consultants ‘We lijken hier wel een PowerPointfabriek’ vertrouwde een KPN-manager ons 15 jaar geleden eens toe. En dat is […]
IJzersterke pitches voor scale-up Tranzer
Elke keer als ik op Schiphol land en van de bagageband naar de treinen loop, vraag ik me af hoe buitenlandse reizigers dat doen. Kennen ze onze OV-chipkaart? Weten ze dat je die in een automaat moet aanschaffen? Snappen ze iets van ons OV? Of nemen ze overal een taxi voor? Doodzonde natuurlijk – alleen al naar Amsterdam kost je dat € 60,-, terwijl je er met de trein voor een paar luttele euro’s veel sneller bent.
Ticket betalen via een reisplanner
Precies die gedachte hadden Paul Rooijmans en Sanneke Mulderink. Daarom hebben ze OV-platform Tranzer opgericht. Met Tranzer koop je als reiziger supermakkelijk een trein-, bus- of metroticket in steeds meer landen in Europa en daarbuiten. Nadat je hebt betaald, krijg je je kaartje in je telefoon en stap je zó de goede trein, tram, bus of metro in. Dat doe je niet met de zoveelste app op je telefoon; Tranzer wordt onzichtbaar ingebouwd in talloze reisplanners en boekingsystemen. Niet toevallig was na Connexxion ook NS een van de eerste klanten: Paul was 25 jaar geleden al betrokken bij de introductie van de OV-chipkaart. En dus nemen buitenlandse reizigers die op Schiphol landen inmiddels net zo makkelijk als ik de trein.
Belanghebbenden overtuigen van het Tranzer-verhaal
Tranzer is begonnen als start-up van Paul en Sanneke’s adviesbureau Lynxx, en dankzij enkele investeerders doorgegroeid tot een volwassen bedrijf waar eind 2021 meer dan veertig mensen werken onder leiding van Eric van Eijndhoven. Om die groei door te zetten – de ambities zijn groot – is het essentieel om het Tranzer-verhaal aan talloze belanghebbenden goed te vertellen. Want hoe eenvoudig het concept ook klinkt, het is alleen mogelijk als talloze partijen en systemen naadloos met elkaar samenwerken.
Daarom hebben we met Paul, Sanneke en Eric twee pitches opgesteld waarin we het Tranzer-verhaal hebben neergezet. Een om een investeerder te bewegen om Tranzer actief binnen zijn netwerk te gaan promoten, de andere om een groot buitenlands boekingsbedrijf te overtuigen om een belang te nemen in het bedrijf.
Het resultaat?
De eerste presentatie was nog niet voorbij of de investeerder pakte zijn smartphone en vroeg: ‘Wie zal ik bellen?’. De tweede presentatie wordt binnenkort gehouden. Daarnaast hebben we een korte, intensieve pitchtraining gegeven aan het Tranzer-salesteam en aan de consultants van moederbedrijf Lynxx. Zo kunnen ze toekomstige pitches zelf opzetten en geven.
Kunnen wij meedenken met jouw presentatie of pitch?
Neem dan contact met ons op via 020-428 95 50 of info@demonchyenbakker.nl. Of bekijk hier onze verschillende trainingen en trainingsdatums.