Je gaat naar de verjaardag van een goede kennis. Als cadeau neem je een heerlijke fles wijn mee, eentje die je zelf drinkt bij speciale gelegenheden. Eenmaal op de verjaardag aangekomen, overhandig je glunderend […]
‘Sorry, maar hier heb ik echt geen tijd voor’ – Bynder
In het najaar zat Ruben Vermaak, Head of Talent Development van de Amsterdamse scale-up Bynder, te worstelen met zijn presentatie voor het Executive Team. Het bedrijf is in 5 jaar uitgegroeid naar 350+ medewerkers en om die groei vast te kunnen houden was professionalisering hard nodig. Hoog tijd voor een goed doortimmerd Learning & Development-plan, met veel aandacht voor training, opleiding en ontwikkeling van de medewerkers. Toen hij met zijn meer dan 30 slides naar de CFO stapte en net begonnen was te presenteren, werd hij alweer onderbroken. “Ruben, sorry, maar hier heb ik echt geen tijd voor” was het commentaar.
Ruben liet zich niet uit het veld slaan, googelde wat en schafte Een IJzersterk Verhaal aan – het handboek van De Monchy & Bakker. Hij ging ermee aan de slag, zette zijn presentatie helemaal opnieuw op en kreeg toen wél alle aandacht van zijn publiek, met als resultaat dat zijn L&D-strategie ter plaatse werd geaccordeerd en inmiddels is doorgevoerd. En toen Ruben vervolgens ook andere collega’s kon helpen om presentaties succesvol door het Executive Team te loodsen, bedacht hij dat hij deze effectieve methode aan veel meer collega’s gunde en werden wij ingeschakeld. De Monchy & Bakker heeft al diverse groepen Byndies (zo heten de medewerkers intern) met veel plezier getraind in het maken en geven van effectieve beslis presentaties en hebben we het bedrijf beter leren kennen.
In één zin samengevat is Bynder een beeldbank waar marketing- en salesmedewerkers van bedrijven al hun marketingmateriaal in kunnen opslaan, bewerken, terugvinden en hergebruiken. Foto’s, filmpjes, presentaties, documenten: alle bestandstypes zijn mogelijk. De beeldbank staat in de cloud maar is voor de gebruiker gewoon onderdeel van het eigen bedrijf. Bynder werkt super makkelijk, zodat instructies en tutorials tot een minimum beperkt kunnen blijven. “Als je met Google, Facebook en LinkedIn kunt werken, dan kun je het ook met ons” is de belofte. Dat betekent dus optimaal zoek-gemak: ben je op zoek naar een foto waar je product in een zonnige omgeving staat afgebeeld, met een rood huis op de achtergrond: klik de juiste filters aan en de foto verschijnt op je scherm. Verder ondersteunt Bynder ook het productieproces van een campagne, en kan een bedrijf er alle interne marketing guidelines in opnemen. Dat is niet alleen essentieel voor externe reclamebureaus, maar zorgt er ook voor dat online verkoopkanalen altijd on brand zijn, dus altijd precies de juiste afbeelding tonen en nooit een verouderde versie. Erg handig als je vele duizenden producten verkoopt via vele honderden webshops!
Inmiddels heeft Bynder al een groot aantal nationale en internationale klanten, waaronder aansprekende namen als KLM, Puma maar ook de Universiteit van Amsterdam. De producten worden ontwikkeld in Rotterdam, Barcelona en San Mateo en verkocht vanuit verkoopkantoren over de hele wereld. De sfeer is die van een start-up, maar qua schaal zijn ze al vele stappen verder en het is voor de Byndies iedere dag weer een uitdaging om creatieve ideeën te matchen met de wensen van de markt en de mogelijkheden die de techniek biedt. Presentaties, mails, ‘Slack’ en live-gesprekken zijn daarbij onmisbare hulpmiddelen – en verraderlijke valkuilen. Wij zijn er trots op dat Bynder ons gekozen heeft om ze te helpen deze hulpmiddelen optimaal in te zetten voor hun succes.